måndag 22 februari 2010

Om varför


Som ni kanske har förstått så har min värld varit ganska liten de senaste veckorna. Mest har den bestått av hostande och skottande. Många nackdelar där men en fördel är ju att man hinner gå och tänka en hel del på Livet medan skottandet pågår. Men sen är ju Livet sånt att det sällan kommer med några svar, facit saknas liksom. Nu känner jag att frågorna börjar lägga sig på hög och för att lätta på trycket tänkte jag dela med mig av några varför!

Som till exempel:


  • Varför kan tonåringar öppna kylskåpsdörren och ta fram smöret men inte öppna kylskåpsdörren och ställa in samma smörask?

  • Varför har jag tre burkar spiskummin i min kryddhylla, jag som hatar spiskummin?

  • Varför kommer snösvängen alltid och lägger upp en halvmetersvall i min utfart en kvart efter att jag skottat samma utfart helt ren?

  • Varför krymper mina skor när jag är borta på kalas? Eller växer jag fortfarande? I fötterna?

  • Varför är semla och rödvin godare än morot och Ramlösa?

  • Varför är fjärrkontrollen till tvn alltid borta?

  • Varför ligger katten alltid där man tänkte sitta? Och hunden alltid där man tänkte gå?

  • Varför blir det aldrig vår?

  • Varför är jag alltid hungrig 03.15 på natten?

  • Varför behöver mina krukväxter alltid vatten akut, just när jag satt mig till ro med stickningen och kaffekoppen?

  • Varför är det mycket skönare att sitta på verandan och gona sig i solen än att gona sig i samma sol under en nyttig promenad?

  • Varför är det fint att vara morgonmänniska och ha satt limpdeg på 2 liter före halv sex på morgonen samtidigt som man röjt klädkammaren och garaget? Varför är det inte lika fint att chilla fram till lunch och sen storbaka och städa på nattkröken?

  • Varför ska man alltid börja med bullen och sen ta av sockerkakan och småkakorna innan man får ta av tårtan?

  • Varför retar folk sig på skitsaker?

  • Varför finns det aldrig udd på blyertspennan jag just tog?

  • Varför ringer alltid nån så fort jag lägger mig i badkaret med bubbel, tända ljus och jordgubbsvin?

  • Varför kommer jag aldrig på dom där riktigt dräpande svaren på andras dumheter förrän tre timmar efteråt, när alla har gått hem?

  • Varför har män så svårt att göra två saker samtidigt? Inte ens mitt praktexemplar klarar av att sopa köksgolvet och föra ett samtal samtidigt. Pratar man med honom då så slutar han sopa.....

  • Varför går det så fort att gå upp i vikt men så lååååååångsamt att gå ner?

  • Varför är det så lätt att tala om för andra hur de ska sköta sina liv och så himla svårt att ta hand om sitt eget?

Ja, ni förstår! Frågorna hopar sig och svaren verkar långt borta. Vem vet? Inte jag! Vem vet? Inte du! skulle man kunna gå och tralla på om man hade haft nån sångröst kvar men den verkar ha rest till okänd ort och där lär den väl stanna tills jag slutar hosta. Fyll gärna på listan, ju mer jag söker desto mer anar jag att det finns en hel värld av frågor därute....




1 kommentar:

  1. Fyller på med frågor.Varför när man snabbt ska fixa sig lite fika tappar man kaffeburken på golvet och princip 90% av kaffet åker ut...Och sprider sig i HELA köket!!??

    varför äter tvättmaskiner en strumpa av varje par ..varför inte äta ett par matchande.

    Varfrö säger FK att de blivit myyycket effektivare så ringer jag så får jag nummer 188 i kön??

    SvaraRadera